Parnilla na ruinach

Zabrałam dziś lalkę w miejsce, które regularnie odwiedzam od dwóch lat – do Chwalimierza. Do tej pory miałam tam ze sobą jedynie małą, rudą Blythe LPS. To było dawno, jeszcze przed kupnem aparatu. Chwalimierz to miejsce pełne nastrojowych ruin i bujnej przyrody. Jeżdżę tam prawie co tydzień, ponieważ tam stacjonuje moja kobyłka Całka 🙂 Na którą zresztą wsiadłam mimo nadpsutej nogi. Od razu poczułam się lepiej. Ciekawa jestem, co jutro fozjoterapeutka powie 😀

Historia Chwalimierza jest dość smutna. Pod koniec XIX wieku stanął tam pałac rodziny von Kramsta. Drzewa, które dziś tworzą las, kiedyś były pałacowym parkiem. Do majątku należał również wielki folwark. Znajdowały się tam m.in. stajnie na kilkadziesiąt koni. Rodzina nie przetrwała wojennych zawieruch i zmiany ustroju. Po II wojnie światowej chłopi zaczęli rozbierać pałac na surowce, aż doszczętnie go zniszczyli…

Żadna lalka nie pasowałaby lepiej do tragicznej historii niż Parnilla Ghastly.

ghastlyghastly1ghastly3ghastly4

ghastly5

W tle po lewej Centka, po prawej jej córka – moja Całka ❤

ghastly6

Całka 🙂

ghastly7

Obecnie las kwitnie, zawilce powoli kończą, gdzieniegdzie pokazują się fiołki, za tydzień, dwa, powinniśmy mieć tu dywan konwalii 🙂

ghastly8

ghastly9

Enter a caption

ghastly10ghastly11ghastly12ghastly13ghastly14ghastly15ghastly16ghastly17ghastly18ghastly20

14 thoughts on “Parnilla na ruinach

  1. Odpowiednia lalka w odpowiednim miejscu. Bardzo nastrojowe, piękne zdjęcia. Najbardziej podoba mi się przedostatnie zdjęcie – siedzi taka zadumana…

  2. Parnilla bardzo pasuje do tragicznych okoliczności. A wiesz, że mnie się także skojarzyła z Lady Makbet? Może to te krwawe usta i wyraz oczu. A swoją drogą dziwne, ze się brama zachowała. Koniki cudne.

  3. Doskonale wybrałaś modelkę 🙂 Piękne, nastrojowe zdjęcia 🙂
    Żal takich miejsc , bardzo żal … 😦

Skomentuj

