Agnes Dreary

Czy Agnes jest taka sama, jak wszystkie mroczne dziewczęta – ponura, skupiona na sobie, a zwłaszcza swoim stroju – jeszcze nie zdecydowałam. Wydaje mi się jednak, że w tych oczach czai się raczej głębia smutku niż hormonalne rozterki pokwitania. Jakaś tęsknota? Rezygnacja? Cokolwiek to jest, nie da się ot tak zamaskować różem i koronkami…

agnes

agnes1

agnes2

agnes3

agnes4

agnes5

Agnes trudno nazwać klasyczną pieknością, jednak ma w sobie to coś, co urzekło nie tylko mnie, ale i węża, jaki mieszka u mnie w kieszeni 😉 Myślałam zazwyczaj, że „kiedyś ją kupię” i tyle. Nie zależało mi, dopóki nie wypatrzyłam egzemplarza Minor Conundrum…

agnes8

agnes7

agnes6

agnes15

agnes9

agnes10

agnes11

agnes13

W moich oczach Agnes staje się uosobieniem smutków XIX wieku. Jedno spojrzenie na jej twarz przywołuje przedwcześnie zmarłych poetów, którzy kochali życie, wszystkie nieszczęśliwe panny odurzone laudanum, których nadzieje legły w gruzach z powodu surowych obyczajów. Jednych i drugich opłakują wichry na niezmierzonych wrzosowiskach…

***

Agnes Dreary Minor Conundrum LE 300 mierzy 12″. Została wyposażona w ciało Marley, nota bene dokładnie takie samo ma Giggles, choć jest facetem. Założę się, że tych dwoje się zaprzyjaźni 😛 Lalka pochodzi z serii-rodziny pod nazwą Agnes Dreary, do której należą jeszcze Victor (12″) oraz Sister i Brother Dreary (oboje w bardziej typowym dla Tonnera rozmiarze). Nie sposób nie zauważyć, że pan Robert lubi mroczne klimaty – Parnilla, Evangeline, Maudlynne, Sinister Circus, rodzinka Drearych. Wszak od tęczy i słońca można odpocząć jedynie w cieniu…

34 thoughts on “Agnes Dreary

  1. jak ja lubuję się w nietypowych a jednakowoż
    absolutnie klasycznych pięknych inaczej!
    myślę, że i moja Ruth, wczasująca się aktualnie
    w Dziwaczkowie i Twój duet – świetnie by się
    odnaleźli w konwersacji pełnej odniesień do
    nieuchronności cyklu zwanego życiem, w którym
    tak ceniąc sobie łagodne barwy potrzebujemy też
    zdecydowanych konturów i dystansu…
    albo chwili wytchnienia w cieniu i ciszy?

  2. Smutna, zamyślona, stęskniona panna w przecudnym stroju. Szarości ostatnio mnie urzekły a w wersji falbankowej są jeszcze piękniejsze niż w ażurach włóczkowych…
    Lalka, której nie sposób zapomnieć….

  3. Piękna, mroczna i zbuntowana 🙂 super ! Bardzo podoba mi się jej styl, jest szalenie wyjątkowy 🙂 szkoda tylko, że taka smutna…

  4. Specyficzna dziewuszka. Żadna z niej klasyczna piękność, ale pewnie dlatego jej twarz będę pamiętać, gdy te ładniejsze zapomnę.

  5. Prześliczna lalka i świetnie ubrana . Do jej charakterystyki dodałabym szczyptę dekadencji i maleńki kryształowy kieliszek absyntu wypity ukradkiem pod koronkową serwetą 🙂

  6. Kiedyś wydawało mi się, że tonnerki to takie męskie lalki, dziś troszkę doceniam ich niebanalną urodę. Pewnie to też za Twoją sprawą 🙂 Agnes jest piękna i smutna, kojarzy mi się z bardzo zakochaną kobietą, która szybko owdowiała.

  7. Bardzo się podoba z tą melancholią na twarzy. I w sumie adekwatnie do epoki – wtedy kobiety często popadały w tą „melancholię”. Jak miało być inaczej – zamknięte zimą w czterech ścianach wiktoriańskiego ponurego budynku, często przez kilka miesięcy odcięte od świata, jeśli dom stał za miastem. Z tego co pamiętam to nawet autorka „Ani z Zielonego Wzgórza” miewała okresy depresyjne.
    Co do stojaka to sama na śmierć zapomniałam…Jak byś znalazła chwilę b zrobić tę fotkę do będę wdzięczna. Chciałabym po prostu wiedzieć czy dużo luzu tam zostaje.

  8. Lubię u Ciebie pooglądać lalkowe buzie tak inne od tych słodkich i uśmiechniętych – panna jest bardzo interesująca i bardzo podobają mi się kompozycje zdjęć 🙂

Skomentuj

