Creepy Doll – Jonathan Coulton

W miasteczku, pośród drzew, na szczycie wzgórza
Jest dom, w którym nikt nie mieszka.
Więc weź swoją wielkomiejską torbę z kasą i kup go.
A w nocy kiedy jesteś całkiem sam
I dom tonie w ciemności, słychać jakieś dźwięki na piętrze.
Na szczycie schodów są drzwi, więc weź głęboki oddech
i spróbuj je otworzyć.

W świetle latarki jakieś cienie poruszają się za drzwiami,
Podarta sukienka i przeczucie,
które już kiedyś miałeś.

I jest tutaj straszna lalka,
Która za tobą podąża,
Ma uszkodzone oko,
Które jest zawsze otwarte.

I jest tutaj straszna lalka,
Która za tobą podąża,
Ma śliczną buzię,
Która cię może połknąć w całości.

Więc krzyczysz i zamykasz drzwi
I mówisz sobie, że to był tylko sen,
Rano wpadasz na pomysł pójścia do antykwariatu w mieście.
W sklepie jest dziwny starszy pan
Z rozbieganym okiem i zwiędłą dłonią.
Kiedy jego ręce podają ci stare drewniane pudełko,
Słyszysz strzykanie jego kości.

I już wiesz co znajdziesz w środku pudełka,
W momencie gdy je ujrzałeś.
Ktoś wyrył twoje imię na zaśniedziałym, srebrnym kluczu.

I jest tutaj straszna lalka,
Która za tobą podąża,
Ma uszkodzone oko,
Które jest zawsze otwarte.

I jest tutaj straszna lalka,
Która za tobą podąża,
Ma śliczną buzię,
Która cię może połknąć w całości.

I kiedy wracasz późno do domu, lalka czeka na ciebie,
I kiedy chcesz coś przegryźć lalka mówi, że też chce,
Lalka jest w twoim domu, w twoim pokoju i w twoim łóżku,
Lalka jest w twoich oczach, w twoich ramionach i w twojej głowie
i jesteś szalony

Jest późno i schodzisz na dół,
Po prostu nie możesz spać i chcesz sobie zrobić herbatę
I lalka z dezaprobatą pyta, czy rzeczywiście potrzebujesz tyle słodyczy.
Decydujesz, że masz dość,
zamykasz lalkę w drewnianym pudełku
I kładziesz je na palenisku obok wielkomiejskiej torby z kasą.

Kiedy dym wypełnia twój malutki pokoik
Nic już nie możesz zrobić.
Zbyt późno dostrzegasz, że kimś kto jest zamknięty w pudełku
Jesteś ty.

(tłumaczenie tekstu za Tekstowo.pl)

13 thoughts on “Creepy Doll – Jonathan Coulton

  1. Skojarzyło mi się z animacją „Koralina i tajemnicze drzwi”, którą wczoraj oglądałam, ale tekst tej piosenki jest naprawdę creepy 🙂

      • A ja się dowiedziałam o książce już po obejrzeniu filmu. Może kiedyś przeczytam. Film mnie urzekł – jest piękny, a na początku myślałam, że to zwykła bajeczka dla dzieci… Naoglądałam się też, jak go produkowali, jestem zafascynowana 😉

      • Ja wiedziałam, że jest książka, zresztą jedna z książek Gaimana należy do moich ulubionych. Ale tak wyszło, że najpierw widziałam film, a potem czytałam. To nie jest dobra kolejność :/

  2. Creepy Lalka była kiedyś śliczna i kochana. Niestety, gość od wielkomiejskiej kasy za późno zrozumiał, jak niewiele było potrzeba, by Lalka przestała go straszyć. Bo łatwiej jest popaść w szaleństwo niż usłyszeć wołanie o troskę i miłość.

  3. O matko! Musiałam to obejrzeć akurat teraz? Właśnie siedzę na górze, sama. Schody, co prawda, prowadzą w dół, ale na końcu są drzwi, a w sypialni chyba ze sto lalek, jak nie więcej.

Skomentuj

