Another – mangowa niespodzianka lalkowa

Lalki są puste. Puste są ich ciała i dusze. Usiłują więc za wszelką cenę wypełnic czymś tę pustkę. – Misaki, Another 1

Od kiedy wydawnictwo JPF zapowiedziało wydanie na rynku polskim mangi Another autorstwa Hiro Kiyohara oraz Yukito Asatsuji (autor powieściowego oryginału), zamierzałam ją kupić w ciemno. Nie dość, że manga, to jeszcze horror, w dodatku o niepokaźnej objętości 4 tomów, co rzadkie w przypadku japońskich komiksów.

Treść osadzonej w środowisku szkolnym mangi zapowiadała się klimatycznie i tajemniczo. Punktem wyjścia opowieści jest szkolna legenda, według której klasa 3C w pewnej szkole zaczęła udawać, że ich tragicznie zmarła koleżanka Misaki żyje. Udawanie szło im wyjątkowo dobrze – dziewczyna pojawiła się nawet na klasowym zdjęciu…

Pierwszy tom Another spełnił moje wszystkie oczekiwania oraz sprawił mi niespodziankę. Tajemnicza Misaki wydaje się bowiem mieć wiele wspólnego z lalkami. Często ma jakąś przy sobie. W pobliskim muzeum pełnym dziwnych i pięknych lalek można odnaleźć podobiznę Misaki, a jedno oko, które dziewczyna ukrywa zwykle pod opaską, również pochodzi od lalki.

Another-another-31795964-2140-1551

Misaki (zdjęcie z internetu)

Po lekturze pierwszego tomu tej mangi trudno nie mieć ochoty na więcej. Początek Another stawia zdecydowanie więcej pytań niż udziela odpowiedzi, siłą rzeczy chcemy wiedzieć, co będzie dalej, dlaczego bohaterowie tak dziwnie się zachowują, co ma z nimi wspólnego morderstwo sprzed lat, czy Misaki to duch, no i o co chodzi z tymi lalkami :). Niecierpliwi mogą znaleźć mangę w sieci lub obejrzeć anime, ja wolę poczekać na kolejne tomy drukowane.

18 thoughts on “Another – mangowa niespodzianka lalkowa

  1. Nigdy nie czytałam mangi, nie przepadam za komiksami, ale ta wydaje się być ciekawa :-). Może skuszę się na obejrzenie filmu, ten motyw lalek mnie interesuje… 🙂

    • W oryginalnym języku nie czytałam, więc trudno mi się wypowiedzieć, generalnie laicy tego nie wydają, raczej bym się nie martwiła. Graficznie i technicznie miodzio.

Skomentuj

