Galeria Starych Zabawek w Gdańsku

Miniony tydzień spędziłam u mojej mamy w Gdańsku. W niedzielę wybraliśmy się do Galerii Starych Zabawek znajdującej się w pobliżu Rynku. Mały lokal jest po brzegi wypełniony polskimi zabawkami z lat 1920-1989. Było nas troje, dzieciństwo każdego przypadało na inny przedział lat, ale wszyscy zachowywaliśmy się tak samo – biegaliśmy od gabloty do gabloty, komentując: „pamiętam to”, „miałam to” 🙂

stare_zabawki

Okazało się, że sporo swoich zabawek nie pamiętałam, dopiero na widok archiwalnych egzemplarzy przypomniały mi się te wszystkie mebelki, foremki, garnuszki, myszki itp. Miło było powspominać.

W Galerii znajdowało się ponadto mini-kino ze starymi fotelami kinowymi. W repertuarze były bajki z projektora, nieruchome, z napisami. Załapaliśmy się na opowieść O psie, który jeździł koleją. Za moich czasów była to lektura w którejś z młodszych klas podstawówki.

Jeśli chodzi o lalki, w Galerii Starych Zabawek mają ich kilkanaście, począwszy od celuloidów. Podziwiać można także lalkowe akcesoria. Do najciekawszych eksponatów należy bardzo ekskluzywny serwis porcelanowy dla lalek, złocony, wyprodukowany przez Ćmielów. Były także wózki dla lalek z lat 50/60, moja mama rozpoznała w jednym taki, jakim sama się bawiła 🙂

Mama namówiła mnie także, bo ma zdolność przekonywania kobita, na kupno kolekcjonerskiej figurki Tissotoys, które są sprzedawane w Galerii, smoka Milusia znanego z komiksu Kajko i Kokosz (jedno z moich ulubionych czytadeł z dzieciństwa). Wygląda na to, że rozpoczęłam nową kolekcję. W Galerii nie wolno było robić zdjęć, ale zanim zauważyłam zakaz (pogratulować Manguściej percepcji. NOT! :P), zdążyłam kilka zrobić. Umieszczam malutkie, poglądowe.

muzeum

Poza tym przywlokłam ze sobą znad morza dwie lale: Stacie z serii Amusement Park (dacie wiarę, że nowa lalka, ledwie wyjęta z pudełka, ma luźną głowę? Dacie, wszak o Mattelu mowa :P) oraz Cutie Swappin’ Style z serii Fashionistas na balu (promocja w Realu). Trzeba przyznać Cutie, że jak na najnowsze Mattelki, ma piękne, gęste włosy.

110548719-260x260-0-0_mattel+swappin+styles+barbie+cutie+doll+fashionist 137623594-260x260-0-0_mattel+barbie+sisters+amusement+park+stacie+doll(oba zdjęcia promo z netu)

Wybieram się do Gdańska jeszcze raz w sierpniu, być może znów coś trafię na Jarmarku Dominikańskim. Póki co znowu wygrzebałam dziś fajne trupki, kończę zatem i biorę się za nekromancję 😉

Linki: www.stare-zabawki.plhttps://www.facebook.com/GaleriaStarychZabawek

14 thoughts on “Galeria Starych Zabawek w Gdańsku

  1. Daj znać kiedy będziesz jechać, to może się spotkamy 🙂
    Kurcze… ta Stacie mi się podoba…

    • Jeszcze jest w dwupaku z Barbie, w kitkach i z grzywką. Stacie ma miłą buźkę, trochę jak Twoja Wendy. Jeśli będę jechać, to na pewno po 11 sierpnia 🙂

  2. U nas w Toruniu utworzono niedawno muzeum lalek. Zamierzam się tam wkrótce wybrać. Z Twoich nabytków bardziej podoba mi się Stacie. Nie widziałam jej jeszcze na ownerskich zdjęciach, więc czekam na recenzję:)

  3. bardzo fajne to muzeum. i ja wszystkim polecam:) tylko ja byłam jak muzeum mieścilo się jeszcze na ogarnej

  4. Ja kilka lat temu byłam w Muzeum Zabawek w Karpaczu i też sobie powspominałam. Muszę się kiedyś wybrać do Torunia, bo to blisko z Bydgoszczy, a i do Gdańska przy okazji – byłam niedawno, ale dopiero od Ciebie słyszę o tym muzeum :).

Skomentuj

