Superstar Era – nie tylko Superstary

O mojej miłości do moldu Superstar, wynikającej głównie z dziecinnego sentymentu, wiecie od dawna. Z dostępnych w necie źródeł można dowiedzieć się, że tzw. Superstar Era rozciągała się w czasie od 1976 roku, kiedy powstał mold Superstar, aż do 1998, gdy zamieniono go na Generation Girl. Spotkałam się ze stwierdzeniem, że to najlepszy, jak dotąd, okres istnienia słynnej lalki Mattela. Wiedziona wyżej wspomnianym sentymentem (moje dzieciństwo mieści się w tych ramach czasowych), zgadzam się z tą opinią.

W niektórych źródłach można także przeczytać, że pojęcie Superstar Era obejmuje nie tylko lalki o tym moldzie, ale ogólnie wszystkie lalki barbiowate Mattel z tego okresu, a tych mam kilka. Niektóre już znacie, inne nie miały jeszcze okazji się zaprezentować:

supLalki stojące (górny rząd) to Kira, Midge i DOTW Irish Barbie. Nowe nabytki siedzą (od lewej): Christie Benetton (prawdopodobnie), Teresa Hollywood Hair oraz niezidentyfikowana lalka z moldem Spanish. Moja kolekcja długo obywała się bez lalek AA, bynajmniej nie z powodu rasowych uprzedzeń, bo tym nie hołduję, po prostu tak jakoś wyszło, nie złożyło się. Kupiłam jedną Christie o tym moldzie w ubiegłym roku, ale zaginęła w pomrokach transportu. Ta natomiast zawitała u mnie w wyniku wyprzedaży lalkowej kolegi z forum. Sukienka Christie została uszyta wczoraj z dziecinnej skarpetki i bluzki, z której powstało już kilka innych ubranek. Kolorami chciałam nawiązać do serii Benetton.

sup1Teresa pochodzi z Allegro, kupiłam ją kilka miesięcy temu. Strój nie jest oryginalny, ale wpisuje się kolorystyką i klimatem w tamte czasy. Lalka ma bardzo ładną twarz i piękny facepaint w odcieniach zieleni i brązów. Jako dziecko nigdy nie miałam ani Teresy, ani Christie, a o moldzie Spanish dowiedziałam się dopiero w zeszłym roku, zaczynając lalkozbieractwo.

Gapienie się na lalki sprawia mi sporo przyjemności i relaksuje mnie. Doznaję wówczas takiego uczucia, jakby jakiś zagubiony element wracał na swoje miejsce. Nie wiem, czy rozumiecie, o czym bablam, ale chciałam się tym odczuciem z kimś podzielić 🙂

sup2

 

Jakieś wyjątkowo nieładne te zdjęcia wyszły, nie mam pojęcia z jakiej przyczyny :/

źródła: barbiecollection.blox.pl, http://www.kattisdolls.net/

8 thoughts on “Superstar Era – nie tylko Superstary

  1. Bardzo lubię Tereski i ciemnoskóre (wszystkie). Ciuszki wyglądają bardzo ładnie. Mnie gapienie się na lalki też sprawia wiele przyjemności, może to dlatego, że w dzieciństwie miałam ich za mało. Pierwszą barbiowatą zobaczyłam mając jakieś 14 lat, koleżanka dostała od ciotki z Francji, strasznie zazdrościłam, choć głupio było się przyznać do zainteresowania lalką w tym wieku.

    • Ja sobie próbowałam przypomnieć, kiedy pierwszy raz dowiedziałam się o Barbie, gdzie albo od kogo, ale nie dałam rady. Wychowywałam się w małym mieście, po 6 klasie podstawówki przeprowadziłam się z mamą do dużego miasta i tam moje rówieśniczki już się lalkami nie bawiły :/

  2. Ciekawe zestawienie, tylko gdzieś mi umknęło gdzie w tym wszystkim mieści się mold mackie;)
    Mnie też się nie złożyło jeszcze na lalki w innym kolorze skóry, co nie znaczy, że bym nie chciała.
    Szalenie mi się podoba sukienka Christie:) W życiu bym nie powiedziała, że to ze skarpetki:)

  3. Kiedy byłam mała lalki Barbie były drogie, nawet te „nadziane” koleżanki bawiły się raczej np. Steffi, a Barbie widziałam dopiero u młodszych kuzynek :). Ale te ichnie miały akurat inne moldy. Sukieneczka super Ci wyszła :).

  4. Bez wątpienia podzielam Twoją miłość 🙂 i widzę że na Kiry nas teraz wzięło, hihihi 😉 musisz więcej poszyć ubranek skarpetkowo-koszulkowych i stworzyć z tego kolekcję – masz do tego rękę 🙂

Skomentuj

