Lalki ze Strefy Mroku :O

Ostatnio przypomniał mi się stary serial Twilight Zone (Strefa Mroku) z lat 80-tych, który emitowała TVP bliżej kolejnej dekady. Pamiętam jakieś strzępki odcinków. Każdy odcinek zawierał odrębną opowieść niesamowitą połaczoną z pozostałymi wspólnym motywem tytułowej Strefy Mroku. Z ciekawości sprawdziłam, czy da się ów serial odnaleźć na youtube (co ja bym zrobiła bez youtube?). Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że serial posiada kilka odsłon.

the-twilight-zonePierwsze 5 sezonów zaczęło ukazywać się już w latach 1959-1964, kolejne dwie powstały w 1985 roku, a najnowszy sezon pochodzi z okresu 2002-2003. Co więcej, całkiem sporo z nich można oglądać na youtube 😀 W międzyczasie powstał też pełnometrażowy film pod tym samym tytułem (1983).

Jeden z odcinków najnowszej odsłony Twilight Zone dotyczy lalek. Po wielu latach masakrowania sobie mózgu horrorami klasy wszelakiej człowiek jest w stanie przewidzieć fabułę kolejnej opowieści tego typu, co wcale nie zmniejsza przyjemności z oglądania. Odcinek 38, zatytułowany The Collection (Kolekcja), nie okazał się dla mnie jakiś odkrywczy, ale mimo to warto go zobaczyć.

290004

Główną bohaterką jest opiekunka do dzieci o imieniu Miranda (Jessica Simpson) – studentka pedagogiki pokładajaca wiarę i zaufanie w świeżo nabytej wiedzy psychologicznej. Kiedy ma przypilnować małej Danielle, szybko odkrywa, że to bardzo samotne dziecko o skłonnościach do konfabulacji, popadające w stany lękowe. Strach dziecka, pomieszany z wręcz patologicznym przywiazaniem, dotyczy kolekcji lalek umieszczonej w pięknej witrynie. Danielle opowiada o swoich lalkach, jakby były żywymi osobami, jednoczesnie upiera się, by pilnować, by witryna została zamknięta na klucz. Jej obawy dotyczą w szczególności rudowłosej lalki Shelly. Miranda nieopatrznie zostawia witrynę niedomkniętą…

THE TWILIGHT ZONENiestety nie udało mi się znaleźć informacji, czy lalki „grające” w tym odcinku pochodzą z jakiejś konkretnej firmy, czy zostały stworzone na potrzeby odcinka. Szkoda, bo są całkiem ciekawe 🙂

mqdefaultBiorę się za oglądanie dostepnej reszty Twilight Zone. Jeśli trafię na coś interesującego dla Was, na pewno się o tym dowiecie. Póki co, wyżej wymieniony odcinek dostępny jest pod tym linkiem:

http://www.youtube.com/watch?v=zuvGmDbmuUE

źródła: http://www.imdb.com

31 thoughts on “Lalki ze Strefy Mroku :O

  1. Pamiętam tę serię, oglądałam coś niecoś jako dziecko. Szczególnie utkwił mi w pamięci i wystraszył odcinek o kobiecie, która trafia do sklepu i zamienia się w manekina (najpierw jej sztywnieją ręce i nogi i tak się wlecze po sklepie uciekając przed nie pamiętam czym/kim) – chyba chodziło o to, ze na krótki czas ożyła i była prawdziwą kobietą i po upływie tego czasu musiała wrócić do sklepu. Potem przez kilka lat z lekiem patrzyłam na manekiny w sklepie :D.

    A pamiętasz może serial na motywach opowieści Edgara Allana Poe? Tam też były ciekawostki (w sumie serial wydał mi się bardziej interesujący niż oryginalne opowieści), np. facet trzymający gdzieś w ukryciu i pielęgnujący swoją zmarłą żonę (w tym czasie chyba miał już drugą), ułożoną na łóżku w nonszalanckiej pozie z papierosem w dłoni (o ile dobrze kojarzę, dawno to było).

  2. Pamiętam ten serial! Uwielbiałam go!
    Pamiętam taki straszny odcinek, gdzie dziewczyna będąca opiekunką do dziecka, odczuwała straszną potrzebę udania się do marketu, celem kupienia lalki dla swojej podopiecznej. Okazało się, że w tym markecie manekiny ożywały i mogły przez miesiąc być ludźmi. Po miesiącu wracały i na nowo stawały się manekinami. Oczywiście ta bohaterka też była jednym z manekinów, ale zapomniała o tym i podświadomie ciągnęło ją do tego akurat sklepu. Scena gdzie ona próbuje uciec, ale pomału zamienia się w manekin, sprawiała, że miałam koszmary.
    Pamiętam, że lalka, którą chciała kupić, to była jedna z „Cabagge Patch Kids”- czyli jedna z lalek normalnie dostępna w sprzedaży!

  3. Z tego serialu na motywach opowieści Poe jeszcze kojarzę odcinek, w którym zostaje otwarty grób żony, jest tam w środku koszmarny trup, który wskazuje na zamurowanie żywcem. Potem okazuje się, że żonka jednak żyje, a całość uknuła z kochankiem. Mąż ją w końcu zamyka zakneblowaną w sali tortur w takim ustrojstwie, ale zostaje bodajże zamordowany. Na końcu jest scena, jak jacyś ludzie opuszczają tę salę i cały dom na dobre, a ona tkwi pozostawiona na śmierć, bo nikt nie ma bladego pojęcia, że jednak żyje. Może coś pokręciłam, ale może ktoś skojarzy?

    • Studnia i wahadlo to jest, ale ja widziałam pełnometrazowy film pod tym tytułem. Może Tobie chodzi o taki cykl Poe według Cormana, który leciał kiedys w soboty i tam były puszczane pełnometrażowe ekranizacje Poego w reżyserii Rogera Cormana. Tylko takie coś mi się kojarzy w tej materii.

  4. Odcinek o manekinie pamiętam szczątkowo- jednak świadomie unikam tego typu seriali- przerażają mnie i jakoś tak mam później niesmak kompletny.

Skomentuj

