Lalkowe reality show z duchami w tle

Swego czasu prezentowałam przykładową stronę kolekcjonerki nawiedzonych lalek: https://mangustowo.wordpress.com/2012/08/20/kolekcja-nawiedzonych-lalek-strona-kimberly-gunn. Była to jedna z wielu amerykańskich stron na ten temat, wiara w zajwiska nadprzyrodzone w tym kraju jest niezwykle silna. Lalki, jako przedmioty szczególnie bliskie ludziom i towarzyszące im w wielu sytuacjach, wydają się być szczególnie podatne na wpływ istot niematerialnych, głównie duchów. Kilka dni temu trafiłam na kolejną ciekawą stronę kolekcjonera nawiedzonych zabawek http://www.dollhousecam.com/ (mają także fanpage na fb).

hdd1

Mieszkanki rzeczonego domu to siedem porcelanowych lal należących do 5-osobowej rodziny. Każda z nich posiada własne imię i historię, zwykle dość mroczną. Co więcej, właściciele lalek twierdzą, że nie są to zwyczajne zabawki, dlatego w lalkowym domku umieścili kamerę, która pozwala całą dobę obserwować rzekomą nadnaturalną aktywność siedmiu porcelanek. Użytkownicy strony posiadają forum służące dzieleniu się spostrzeżeniami, obserwacjami i co ciekawszymi screenshotami. Wieść niesie, że raz w domku udało się sfotografować ducha dziecka: http://a4.ec-images.myspacecdn.com/images02/110/4d239f8a6e454c3892fdaa571d5db43c/l.jpg

Zjawiska nadprzyrodzone czy zwykłe chciejstwo i naginanie faktów? Oceńcie sami. Ja wiem tyle, że mój apetyt na nawiedzoną lalę wciąż rośnie 😛 Pozostaje się zastanowić, dlaczego niektórzy mogą mieć całe kolekcje lalek-duchów, a mi przez ponad 30 lat życia nie przydarzyło się NIC, czego nie można byłoby racjonalnie wyjaśnić…

hdd

15 thoughts on “Lalkowe reality show z duchami w tle

  1. w życiu tam nie spojrzę, hihihi …potem się będę bała sama w nocy po własnym domu chodzić. Mam durną i bujną wyobraźnię i do tego wierzę w takie zjawiska…mieszanka wybuchowa 😉

      • Popatrzyłam sobie, a jakże. I oczywiście nic się nie działo. Ale za to dzisiaj zajrzałam na ich forum i okazało się, że wszystko może być tam wzięte za ducha – a raczej jakąś jego część, nogę, rękę, twarz. Podejrzewam, że gdyby kamera pokazywała idealnie czarny obraz, obserwujący i tak udowadnialiby, że roi się tam od duchów 😉

      • Podobnie jest z nawiedzonymi domami w USA, gdzie wszelkie stuki, trzaski i podmuchy są od razu brane za przejaw działalności duchów i zwykle nawet nie próbuje się wyjaśniać ich rozumowo i naukowo. Nie chcę przez to powiedzieć, że mam Amerykanów za głupków, ale nawet na takich kanałach jak Discovery widac, że skłonność do takiego myślenia jest tam rozpowszechniona.

  2. Ale jak zdobyć nawiedzoną lalkę? Kupuje się już taką nawiedzoną, czy to musi się przydarzyć jakiejś zwykłej lalce, że coś ja nawiedzi? ;D Moje LDD są wszystkie dobrym materiałem do nawiedzania, także zapraszam wszelkie duchy 😉

    • Możesz kupić, są np. na eBayu razem z całym poradnikiem, jak nie trafić na fałszywkę. Co do samego mechanizmu, z tego co czytałam, w lalki wchodzą duchy właścicielek przeważnie, bywa, że i demony. Jeśli sobie znajdziesz wiedźmę, też ci może ducha ściągnąć do lalki.

  3. Zabawna sprawa 😉 Jak sobie wyobrażę, że horda moich lalek budzi się do życia, kiedy ja zasypiam, to mi dreszcze przechodzą 😛 Choć w zasadzie jedyne, co by mnie zastanawiało (i dotyczyło by również potencjalnych istot pozaziemskich) to czy przybywają w pokoju 😛

    Zajrzałam, ale nic się akurat nie działo 😛

    • Generalnie nawiedzenie jest całodobowe, a duchy raczej nie mają po co spać 🙂 Z własnej woli nie przychodzą, raczej są uwięzione tutaj, wszelkie wierzenia na świecie są zgodne w tej sprawie – kiedy ciało umiera, dusza powinna odejść gdzie indziej. Natomiast demony nigdy nie przybywają w pokoju. Co do samego Haunted Doll House, mój sceptycyzm każe sądzić, że tam nigdy nic się nie dzieje 🙂

Skomentuj

