DOTW Irish Barbie – 1983 i 1995

Dziś 17 marca, dzień obchodzony gdzieniegdzie jako Dzień Świętego Patryka, dla mnie prywatnie dzień żałoby po druidach, których wyżej wspomniany wykończył ostatecznie wieki temu. Świętować nie będę <foch>, ale zawsze to jakaś okazja do pokazania moich DOTW Irish Barbie. Tak prezentowały się oryginalnie (zdjęcia z internetu):

5170419612_f2ab55a061_z

1983

b034d14d04d3

1995

Przypadek sprawił, że mam dwie, kupowałam je w stanie średniotrupim ze względu na wygląd. Starsza lalka, kupiona na eBayu, pochodzi z 1983 roku i ma mold Steffi, którego w zasadzie nie lubię – denerwują mnie te usteczka w ciup, nadające lalce wyraz twarzy słodkiej idiotki. Ale Irish Barbie jest ładna, nieprzesłodzona, te brązowe loki to prawdziwy strzał w dziesiątkę, dzięki nim lala wygląda, jakby zlazła prosto z obrazu prerafaelitów 🙂 Obecnie wystroiła się w kreację bardziej współczesną. Jak na swoje lata trzyma się całkiem nieźle. Co ciekawe, lalka ma w dłoni miejsce po pierścionku, ale kolczyków ani dziurek na nie już nie. Z tego powodu myślałam początkowo, że głowa pochodzi z innego ciała. Dopiero po identyfikacji okazało się, że wszystko gra i tak po prostu było.

irish

Drugą Irlandkę dorwałam na Allegro, chciałam ją mieć, ponieważ była pierwszym rudym Superstarem, jakiego widziałam, do tego miała zielone oczy. Niestety opis aukcji nie uwzględniał, że nogi wyglądają jak obłażące ze skóry… z drugiej strony wątpię, czy by mnie to powstrzymało. Tunikę, z założenia hippie, uszyłam sama z bluzki, którą podziurkował mój kot (mam wiele dziurkowanych ubrań :/). Buty pochodzą z zestawu Steffi Love, róż został przemalowany lakierem do paznokci na zielono. Ile razy spojrzę na tego rudzielca, oczyma duszy widzę ją w czarnej potarganej kiecce i szpiczastym kapeluszu,  z dynią, miotłą i czarnym kotem u boku – wygląda mi na wiedźmę. Chyba jej sprawię taki image na Halloween.

irish1

 

Dziewczyny, z racji wspólnego pochodzenia, kochają się jak siostry 😛

 

irish2

 

irish3A tak z trochę innej beczki, wreszcie zorganizowałam lalkowy regał. Wszystkie się nie zmieściły, niestety, półki są dość niskie i niezbyt szerokie, część lalek wciąż zajmuje miejsce na półce z książkami, ale nic to 🙂

shelf

16 thoughts on “DOTW Irish Barbie – 1983 i 1995

  1. Mam obie Irlandki i uważam je za bardzo ładne lalki. Jednak moje serce bardziej bije do tej starszej wersji. Ja w przeciwieństwie do Ciebie bardzo lubię te usteczka i lekko przygłupi wyraz twarzy 😉 Ale każdy ma to co lubi i mu się podoba. Byłoby strasznie nudno gdyby wszystkim podobało się to samo 😉 Lalkowy regał bardzo fajny 😉

  2. Irlandki są super – lubię Superstary z innymi niż blond kolorami włosów. Co do Steffie, ja nigdy nie mogłam zrozumieć tego zachwytu nad jej moldem, aż do któregoś momentu. Zobaczyłam na ebayu jakąś wyjątkowo starą, z zielonymi oczami i oszczędnym makijażem i jakoś tak do mnie przemówiła 😉 teraz właśnie poluję na Steffie. Regału Ci zazdroszczę, przynajmniej masz uporządkowane lalki…i miejsce na kolejne 🙂

    • Regał pojawił się nieco przypadkowo, na początku miało na nim stać zupełnie coś innego, ale w końcu zaanektowałam go pod lalki 🙂

  3. Bardziej niż lalki, to podoba mi się ta zielona tunika. Od razu skojarzyła mi się z Wiedźmą, i to bez kapelusza ;))
    Cieszę się także, że w końcu zobaczyłam Irlandkę z moldem Steffie, w „normalnych” ciuchach. Jop- tak, jak myślałam- ona jest stworzona do większych rzeczy niż fartuch mleczarki 😉
    A moje lalki ostatnio zrobiły miejsce książkom i poszły do pudła 🙂

    • Na książki to ja mam miejsce przede wszystkim, dlatego lalki dopiero teraz wylazły z szafki 🙂 A Irlandka miewa jeszcze nitki białe we włosach od tego czepka mleczarskiego…

Skomentuj

