Młoda czarownica (Teen Witch) 1989

W niedzielę, podczas szeroko pojętego nicnierobienia, przeskakiwałam po kanałach i na MGM trafiłam taką oto perełkę z końcówki lat 80-tych – nastolatkową komedię fantastyczną Teen Witch z 1989 roku. Ach, ten 80s look! Popatrzcie tylko na te masakryczne ciuchy i fryzury – iście Barbiowe 🙂 Wspaniała eksplozja kiczu, wszystkie dziewczyny wyglądają jak Superstary. Cóż za klimatyczna epoka.

images

Sam w sobie film jest średni, to typowa komedia o nastolatkach, w której zawarto wszystkie znane motywy – zakompleksioną bohaterkę, pozbawioną wiary w siebie, zakochaną w szkolnym przystojniaku czyli kapitanie drużyny, mającym kiepskie oceny i chodzącym z najpopularniejszą dziewczyną w szkole. Czy tych dwoje może połączyć coś więcej niż tylko korepetycje? Jak zdobyć tak upragnioną przez amerykańskie nastolatki popularność w środowisku szkolnym? I w ogóle jak żyć? 😀

pobrane (1)

Okazuje się jednak, że nasza bohaterka aż tak przeciętna nie jest. W jej żyłach płynie bowiem krew czarownic z Salem. Dzięki temu oraz mocy pewnego talizmanu, życzenia dziewczyny zaczynają się spełniać. Wkrótce okazuje się jednak, że popularność nie jest taka wspaniała, jak się wcześniej wydawało, a właściwy sposób osiągnięcia szczęścia to nie magia, lecz uwierzenie w siebie.

images (1)

Kurtka jak u Barbie z serii Beat 😀

W roli głównej wystąpiła Robyn Lively, szerzej znana z emitowanego u nas swego czasu serialu Savannah czy Miasteczka Twin Peaks. Jej mentorkę zagrała nieżyjąca już Zelda Rubinstein, swego czasu odtwarzająca rolę medium Tanginy w Poltergeiście. W filmie pojawił się także Joshua John Miller jako młodszy brat; ten charakterystyczny aktor wystąpił w słynnym horrorze (także a lat 80-tych) o wampirach, Near Dark Kathryn Bigelow, filmie niezwykle nastrojowym i równie mocno zakorzenionym w swoich czasach.

images (2)

Robyn Lively

images (3)

Zelda Rubinstein

images (4)

Joshua John Miller

Jako że film poruszał temat magii, znalazła się w nim także lalka voodoo. Starannie odszyta szmacianka posłużyła za podobiznę złośliwego nauczyciela, któremu Louise, nasza bohaterka, wycięła niezły numer z zemsty za ośmieszenie jej swego czasu przed całą klasą podczas lekcji. Ponieważ była to jedynie lekka komedia, obeszło się bez rozlewu krwi i makabrycznych zgonów. Niestety zdjęcia lalki nie znalazłam.

Wielbicielkom okresu Superstarowego film polecam, pod wieloma względami jest on kwintesencją lat 80-tych (te swetry, :O).

źródła: imdb.com, zdjęcia z internetu    

Pozostając jeszcze na chwilę w latach 80-tych, rzućcie okiem na moja Barbie The Rockers. Kupiona jako trup w stanie mocno strupieszałym ma klejoną głowę, dlatego trzyma ją pod tak dziwnym kątem. Ubranko produkcji własnej – bluzka miała mieć kształt nietoperza, ale za mało zostawiłam na szwy. Cóż, człowiek uczy się m. in. na błędach własnych 🙂

superstar4

nienietoperz 😛

superstar3

12 thoughts on “Młoda czarownica (Teen Witch) 1989

  1. Może się pokuszę, o obejrzenie tego serialu, bo jestem namiętnym oglądaczem nastolatkowego kina. Nie to żebym uważała je za wybitne, ale jak już się unurzam w okropieństwach tego świata oglądając i czytając produkty sensacyjno kryminalne to muszę to czymś zrównoważyć.:D

    Nie miałam nigdy pociągu do Superstarów, ale muszę przyznać, że odkąd mam Barbie and the Rockers strasznie ją polubiłam:)

  2. Ej! Pamiętam ten film, a na bank pamiętam Zeldę! 😉
    Ech, ten look z lat 80tych… nie do podrobienia 🙂 Podobna nostalgia napada mnie, gdy udaje mi się dopaść gdzieś odcinek „Klarysa wyjaśni wszystko” albo „Pełna chata”.

  3. Czar lat 80 porywa, prawda? Ten cały świat przepełniony kiczem miał swój urok (razem z kasetami VHS i przerywającym obrazem bo głowica źle chodziła ;P), chociaż nie oglądam telewizji to ostatnio zaczęłam szukać róznych śmiesznych filmów z tamtych lat.
    Do stroju lalki zdecydowanie by pasowała tiulowa halka i spódniczka z jakimś zwariowanych wzorem! Teraz wszyscy się noszą na czarno i szaro… 🙂

    • miałam fioletowy tiul, ale gdzieś posiałam, jak znajdę, na pewno jej uszyję z niego spódniczkę 🙂 Erę VHS także miło wspominam 😀

Skomentuj

